ورزش حاجی آباد

پایگاه اطلاع رسانی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی آباد (هرمزگان)

ورزش حاجی آباد

پایگاه اطلاع رسانی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی آباد (هرمزگان)

آخرین مطالب
نویسندگان
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۶ آبان ۹۷، ۱۰:۵۳ - حسین
    عالیه

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است


پنجمین  جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان  با موضوع ازدواج آسان در شهرستان حاجی آباد با حضور  دانشور مدیر کل ورزش و جوانان استان واعضا ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار گردید .

 

 به گزارش روابط  عمومی اداره ورزش و جوانان  شهرستان حاجی آباد  پنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان  با موضوع ازدواج آسان با حضور دانشور مدیر کل ورزش و جوانان استان  و اعضا ستاد ساماندهی  امور جوانان شهرستان   سه شنبه مورخه 23 مرداد ماه در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

ابتدا ابراهیم ارشد رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و دبیر جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان  دستورکار جلسه را قرائت نمود.  در ادامه دانشور مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان با عرض تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه زهرا (س)بیان نمودند: ازدواج امری مقدس و مهم برای بقای جامعه و نسل  هاست که می تواند باعث حفظ اخلاقیات و ارزشهای والای انسانی شود ، الزام عملی به آسان گرفتن آن در بین خانواده ها بسیاری از مشکلات پیش روی جوانان را حل خواهد کرد بررسی سیره اهل بیت علیهم السلام در مورد ازدواج آسان و بیان آن ابتدا باید خود جوان باور کند که با تعلل و تأخیر انداختن ازدواج، نقد جوانی را از دست می دهد در اینجا وظیفه خانواده ها سوق دادن در جهت اهمیت فوق العاده به ازدواج فرزندان می باشد .

  سپس  اظهار نمودند : راه های اقتصادی به تنهایی ، توان حل کامل و به موقع مشکل ازدواج جوانان را ندارد و در نتیجه باید راهکارهای فرهنگی مورد توجه و عنایت ویژه مسئولین  قرار گیرد؛ چون در سایه تغییر فرهنگی،  می توان ازدواجی  آسان و موفق رقم زد..

ایشان  تصریح نمودند که بایستی همه عوامل دست به دست هم بدهند تا بطور رسمی ازدواج آسان به عنوان یک امر مهم و حیاتی برای داشتن یک جامعه سالم، سرزنده و پویا، از اولویت اصلی خانواده ها و جامعه محسوب شده و سرمایه گذاری مفید و مؤثر در این خصوص صورت گیرد..

سپس جهانگیری فرماندار شهرستان حاجی آباد با اشاره به موضوع ازدواج جوانان بیانات خود را با سخنی از رسول اکرم(ص)که می فرمایند: ((کسی که ازدواج کند، نصف دینش را حفظ کرده است))،  جوانان  به عنوان سرمایه های اجتماعی ،زمینه ساز و پاسخگویی تغییرات اجتماعی هستند و در فرایند توسعه از جایگاه مهمی برخوردارند .با توجه به اینکه جوانان از ظرفیت های جدی بالقوه فراوانی همانند تربیت پذیری ،مسئولیت پذیری و ... برخوردارند  لذا سهم بسیار بالایی در شکل دهی سرمایه انسانی و علمی دارند

. دراد امه سخنان خود  بیان نمودند : توجه به نیازهای جوانان خصوصا ازدواج یکی از پدیده های دوره جوانی است که می تواند بسترهای مناسب برای رشد و توسعه جامعه باشد .از آنجا که عمده ترین مشکلات و موانع ازدواج جوانان ،مسائل  فرهنگی ،اقتصادی و اجتماعی است . حل معضلات مربوط به ازدواج نیازمند جامع­نگری و توجه همه­جانبه به مشکلات ازدواج است. در حال حاضر داشتن شغل و مسکن، اغلب به عنوان شرط لازم برای انجام ازدواج شمرده می شود و این شرط عملاً مانع ازدواج بسیاری از جوانان می گردد؛ همچنین  اموری از قبیل بالا بودن هزینه تشریفات ازدواج و مراسم عروسی و بسیاری از مشکلات فرهنگی که با فرهنگ­سازی و آموزش و مشاوره نیز قابل حل و فصل است. ، همچنین ایشان خواستار   حضور دستگاههای مختلف جامعه برای تشویق جوانان به ازدواج آسان که  اولویت اصلی جوانان می باشد شدند ..


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۲۲
مهسا حیدری

مسابقات دارات ویژه دختران  به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (س) در شهرستان حاجی آباد برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی اباد یک دوره مسابقات دارات ویژه دختران باهمکاری کانون والیبال عفاف به مناسبت  سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (س) و همچنین  تشویق دختران  به کسب مهارت های ورزشی و  فعالیت‌های  آمادگی و جسمانی این شهرستان روز سه شنبه مورخه 23مرداد ماه  با حضور 40 نفر ازدختران  علاقه مند به  ورزش دارت در سالن ورزشی  شهید ذاکری مجموعه ورزشی انقلاب برگزار گردید. در پایان نیز به نفرات اول تا سوم  این مسابقات جوایزی به رسم یاد بود  از طرف اداره ورزش و جوانان  اهدا ءگردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۷ ، ۰۹:۴۸
مهسا حیدری

جشن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) (روز ازدواج) و تجلیل از ورزشکاران مزدوج سال 1397 در شهرستان حاجی آباد برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی آباد جشن روز( ازدواج )سالروز ازدواج حضرت امیر المؤمنین علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)و تجلیل از ورزشکاران مزدوج سال 97 به همت اداره ورزش و جوانان و امور ورزش بانوان شهرستان روز دوشنبه 22 مرداد ماه در سالن ورزشی خانه ایروبیک مجموعه ورزشی انقلاب این شهرستان برگزار گردید.

کارشناس فرهنگی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی اباد ضمن عرض تبریک اولین روز ذی الحجه سالروز زیباترین پیوند اسمانی حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (س) که نمونه تکرار نشدنی  و عمری به گستردگی آفتاب دارد،که هم‏چنان یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه ماندگارمی باشد.  بیان نمود :جوانان باید با الگوبرداری از زندگی ائمه معصومین و پیروی از دستورات قرآن کریم به امر مهم و مقدس ازدواج اقدام کنند و در حفظ و بقای ازدواج و نظام خانواده کوشا باشند. سپس افزودند :هدف از برگزاری این  جشن ها  را فرهنگ سازی و نماد سازی ترویج ازدواج های موفق و  آسان ،آگاهانه،بهنگام و پایدار در جامعه می باشد .

 شایان ذکر است در پایان این جشن از مزدوجین ورزشکار سال 97 تجلیل بعمل آمد. 



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۵۷
مهسا حیدری

کارگاه آموزشی ازدواج ویژه بانوان  در شهرستان حاجی آباد بمناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (س)  برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی آباد، کارگاه آموزشی ازدواج ویژه بانوان  بمناسبت  سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (س) در شهرستان حاجی اباد دوشنبه  22 مرداد ماه  با حضور 70نفر از بانوان در سالن ورزشی  قدرت ،ایمان ،اندیشه این شهرستان برگزار گردید.

  بنارویی مدرس حوزه های علمیه شهرستان حاجی آباد  ضمن عرض تبریک بمناسبت  اول ذی الحجه  و سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا (س) خدمت تمامی بانوان عزیر انشالله که پیرو حضرت زهرا (س) باشند. در این کارگاه  ابتدا با بیان اهمیت ازدواج در میان همه ادیان و تاکید پیامبر اسلام بر موضوع ازدواج که برای  همه لازم  است و  این موهبتی ارزنده از جانب پروردگار می باشد .سپس درباره آثار ازدواج، دلایل درست و نادرست ازدواج، علل تاخیر ازدواج در برخی جوانان و راهکارها، مراحل انتخاب همسر، نحوه قراردادن فرد در مسیر ازدواج، علائم و نشانه‌های هشدار دهنده در ازدواج، آموزش ملاک‌ها و معیارهای یک ازدواج موفق، آموزش تفاوت‌های روانشناختی زن و مرد و مهارتهای ضروری و لازم برای ازدواج پایدار و حفظ زندگی زناشویی مطالبی را بیان کردند.

وی در ادامه گفت: بسیاری از افراد مهارت آموزی و مشاوره ازدواج را به زمان بعد از ازدواج  موکول می کنند آنچه به جرات می توان گفت این است که ازدواج نیاز به آموزش دارد زیرا ما چیزی از مهارت های قبل از ازدواج نمی دانیم. در حالی که در طول زندگی، ما باید با توسعه و افزایش مهارت هایی که لازمه ازدواج موفق هستند، حمایت شویم .در حالی که انسان برای ورود به هر دوره جدیدی از زندگی نیازمند دانش و آموزش است.

 گفتنی است  بانوان  در این کارگاه  آموزشی با مهارت هایی همچون:  ملاک های و معیار های ازدواج موفق، اهمیت ازدواج و مهارت های پایدار برای حفظ زندگی زناشویی  آشنا شدند.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۱۵
مهسا حیدری


کارگاه آموزشی تغذیه در ورزش  ویژه  بانوان ورزشکار در شهرستان حاجی آباد بمناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (س)  برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی آباد، کارگاه آموزشی تغذیه در ورزش ویژه بانوان ورزشکار بمناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (س) به همت اداره ورزش و جوانان با همکاری کانون والیبال عفاف  یک شنبه 21 مرداد ماه با شرکت 120نفر از بانوان ورزشکار در رده های سنی مختلف  با مباحث علم تغذیه و تاثیرات تغذیه در ورزش  توسط سلیمانی کارشناس ارشد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان با هدف تغذیه مناسب  و مفید کلید موفقیت در ورزش میباشد ، در سالن ورزشی  خانه ایروبیک  مجموعه ورزشی انقلاب این شهرستان برگزار گردید.

سلیمانی  مدرس شبکه بهداشت و درمان شهرستان  ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (س)  خدمت حاضرین، در کارگاه آموزشی  تغذیه افزود: تغذیه مناسب  و مفید کلید موفقیت در ورزش میباشد ، اگر ورزش جزئی از زندگی شما است، چه به طور تفریحی چه بصورت حرفه ای، بدن شما نیازمند سوخت مناسب برای انجام دادن حرکات ورزشی است. یک رژیم غذایی سالم که شامل مقدار مناسب ویتامین ها و مواد معدنی ومغذی می باشد و رابطه ویتامین ها با فعالیت های ورزشی از نقش کربوهیدراتها، چربیها و پروتئین ها در فعالیت های ورزشی جدا نیست. غذا انرژی بدن را تامین میکند و هرچه فعالیت بدن بیشتر باشد به انرژی بیشتری نیاز دارد و بهتر است ورزشکاران  فاصله مصرف غذا تا شروع تمرینات ورزشی کمتر از دو الی سه ساعت نباشد تا هضم و جذب مواد غذایی انجام گرفته باشد و خون به مقدار کافی در دسترس ماهیچه ها قرارگیرد، از نوشیدن آب زیاد یا آشامیدنی های بسیار سرد در خلال ورزش بپرهیزید ،  همچنین از نیم ساعت مانده به تمرین یا مسابقه تا یک ربع بعد از تمرین از صرف هر نوشیدنی خیلی سرد خودداری گردد، پس بعد از تمرینات و مسابقات تنها نوشیدنی مخصوصا آب میوه است.

وی با اشاره  به اینکه رژیم غذایی مناسب شرط لازم برای اثر بخشی ورزش میباشد و  انرژی از کالری موجود در منابع غذایی تامین میشود که ورزشکاران جدی و فعال نسبت به آنهایی که گاهی سرسری ورزش میکنند، به کالری و مایعات بیشتری نیاز دارند. باوجود اینکه نمیتوان یک رژیم غذایی را به همه توصیه کرد اما در تمام آنها نکات مشترکی وجود دارد.

در پایان این کارگاه آموزشی سوالاتی  کلیدی در رابطه با تاثیرات تغذیه در ورزش مطرح شد که با همکاری مدرس به آنان پاسخ داده شد..


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۱۳
مهسا حیدری

از کلاس های طرح اوقات فراغت تابستان 97 شهرستان حاجی آباد بازدید شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی آباد  کارشناس امور اجتماعی فرمانداری و کارشناس  امور جوانان شهرستان 15مراد ماه  به منظور سرکشی و ارزیابی عملکرد پایگاه های طرح اوقات فراغت تابستان 97از برخی پایگاه ها  طرح اوقات فراغت تابستان بازید نمودند.

در این بازدید ابتدا علیزاده رئیس فنی و حرفه ای شهرستان بیان کرد: این مرکز با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان ،اداره زندان و کمپ های ترک اعتیاد شهرستان اقدام به برگزاری دوره های آموزش مهارتی ویژه علاقمندان  در حرفه های تعمیر لوازم خانگی، برق ساختمان، کامپیوتر، مکانیک، سرویس و نگهداری خودرو ،ادوات کشاورزی ،چرم دوزی ،گلیم بافی  و پرورش گل های تزینی  نموده است.

وی ادامه داد: کلاس ها و دوره های آموزشی مرکز فنی و حرفهای در طول سال به صورت رایگان در حال برگزاری میباشد، که همچنین کلاس های طرح  اوقات فراغت این  مرکز نیز از اوایل تیرماه جاری آغاز و تا پایان تابستان ادامه خواهد یافت.

علیزاده  همچنین یادآور شد اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی است تا دانش آموزان با آموزش های مهارتی آشنا شده و بتوانند زمینه اشتغال پایدار در شهرستان را فراهم نمایند. .

سپس از کلاس های کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان بازدیدی جداگانه  بعمل آمد . ابتدا باوقار مدیر کانون  پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان شهرستان  بیان نمود : یکی از اصلی ترین محورهای فعالیت کانون پرورش فکری موضوع اوقات فراغت است کانون در این راستا به اجرای برنامه های مختلف از جمله فعالیت های کتاب محور در کتابخانه های کودک و نوجوان و فعالیت های نمایش عروسکی، قصه گویی، شعر خوانی، فعالیت های ادبی، ، سفالگری، کاردستی، نقاشی می پردازد. وی با بیان اینکه فعالیت های کانون پرورش فکری در فصل تابستان پررنگ تر می شود شناسایی، رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان در ایام فراغت را از اهداف این نهاد برشمرد.

"باوقار " با اشاره به شرکت 70 نفر از هنرآموزان در این کانون افزود : سعی ما بر این بود تا حد امکان هزینه های کلاسها را پایین بیاوریم تا تعداد بیشتری از دانش آموزان امکان استفاده از کلاسها را داشته باشند . و در انتخاب مربیان  هم سعی شد بهترین  گزینه ها را داشته و بالاترین  کیفیت را ارائه دهیم.

   درادامه  علی بیژنی کارشناس امور اجتماعی فرمانداری اظهار داشت امیدواریم بتوانیم  درطول برگزاری کلاسهای  اوقات فراغت ازسایر  پایگاه های اوقات فراغت تابستان شهرستان حاجی آباد  بازدید  وسرکشی نماییم ، تا باعث افزایش انگیزه در مربیان وهنرآموزان  این کلاسها  فراهم گردد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۲۷
مهسا حیدری

انتصاب  رئیس  هیئت  انجمن های ورزشی  در شهرستان حاجی آباد .

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی آباد، طی حکمی از سوی رئیس هیئت انجمن های ورزشی استان هرمزگان ، میلاد خسروی  از ورزشکاران باسابقه شهرستان ، به عنوان رئیس  هیئت انجمن های  ورزشی شهرستان حاجی آباد  منصوب شد. 

روابط عمومی اداره ورزش  و جوانان شهرستان حاجی آباد ضمن تبریک انتصاب اقای میلاد خسروی  و آرزوی موفقیت برای نامبرده  باامید و اتکال به خداوند متعال و بهره گیری از تمام ظرفیت های بالقوه در راستای نیل به اهداف تبیین شده و هماهنگی با اداره ورزش و جوانان شهرستان حداکثر اهتمام را برای اداره بهینه و امور این رشته ورزشی در  شهرستان بعمل آورده و در انجام وظایف خطیری که بر عهده دارید با عنایت به اساسنامه ها و مقررات جاری موفق و موید باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۷ ، ۰۹:۰۷
مهسا حیدری

رئیس جدید هیئت ورزش های سه گانه شهرستان حاجی آباد منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی آباد، به پیشنهاد ریئس اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی آباد با حکمی از سوی رئیس هیئت ورزش های سه گانه استان هرمزگان ، نظر به تعهد و تخصص و سابقه ورزشی عماد شجاعی به عنوان رئسی هیئت ورزشهای سه گانه شهرستان حاجی آباد منصوب  منصوب شد. 

روابط عمومی اداره ورزش  و جوانان شهرستان حاجی اباد ضمن تبریک انتصاب آقای عماد شجاعی  به سمت  رئیس هیئت ورزش های سه گانه شهرستان تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت روز افزون برای شما دارد  ،
امیدوارم حضورتان در این مسند جدید منشاء خیر و آثار فراوان برای جامعه  ورزش شهرستان  باشد و  از تمام ظرفیت های بالقوه در راستای نیل به اهداف تبیین شده بویژه چشم انداز هئیت ورزش های سه گانه  وهماهنگی با اداره ورزش و جوانان شهرستان  بر اساس سیاست ها و برنامه های هئیت ورزش های سه گانه  استان حداکثر اهتمام را برای اداره بهینه و امور این رشته ورزشی در  شهرستان بعمل آورده و در انجام وظایف خطیری که بر عهده دارید با عنایت به اساسنامه ها و مقررات جاری موفق و موید باشید

.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۳۸
مهسا حیدری

مسابقات آمادگی جسمانی ویژه بانوان بمناسبت گرامیداشت دهه مبارک کرامت و ولادت با سعادت امام رضا (ع) در شهرستان حاجی آباد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی آباد، مسابقات آمادگی جسمانی بانوان در رده سنی بزرگسالان با حضور25 ورزشکار خانم بمناسبت  دهه مبارک کرامت و ولادت با سعادت امام رضا (ع) اول مرداد ماه در سالن ورزشی قدرت، ایمان ،اندیشه در شهرستان حاجی آباد برگزار گردید.

بنا به اظهارات آرزو سلمانیان مسئول برگزاری و مربی باشگاه  قدرت ،ایمان  ،اندیشه  ، این مسابقات با هدف گرامیداشت دهه مبارک کرامت و ولادت با سعادت  امام رضا (ع) و در جهت ، ایجاد نشاط ،شادابی و همدلی و همچنین  تشویق و ایجاد انگیزه در بین بانوان به منظور گرایش به ورزش‌های همگانی در این شهرستان با حضور 25ورزشکار خانم برگزار گردید و در پایان نیز به نفرات اول تا سوم جوایزی نیز به رسم یادبود از طرف باشگاه قدرت، ایمان ،اندیشه  اهداء گردید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۳۶
مهسا حیدری

 کیک بوسینگ کاران حاجی آبادی در مسابقات  کارگری کیک بوگسینگ استان هرمزگان  موفق به کسب 2 نشان طلا  ،5  نقره و 2 برنز شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شـهرستان حـاجی آباد مــسابقات کیک بوکسینگ هیئت ورزش های کارگری استان هرمزگان با شرکت 5 تیم از: شهرستان های بندرعباس ،حاجی اباد ، ،میناب و رودان در رده های سنی نونهالان ، نوجوانان ،جوانان و بزرگسالان  روز   جمعه 29 تیرماه در مجموعه ورزشی کارگری بندر عباس برگزار گردید ،که تیم اعزامی شهرستان حاجی اباد متشکل از 13 کیک بوکسینگ کار به همراه دو مربی موفق به کسب 2 مدال طلا و 5 مدال نقره و 2 برنز  این رقابت ها شدند .

شایان ذکر می باشد که هرچند این مسابقات با نام  ورزش کارگری برگزار گردید ،اما در واقع مسابقات با حضور  تمام  ورزشکاران  این رشته ورزشی در سطح استان هرمزگان  برگزار گردید .

 

عناوین کسب شده :

مقام اول:  قاسم شیخ زاده در وزن 90+kg رده سنی جوانان

 مقام اول: مبین سالاری  در وزن 85kgرده سنی جوانان

 مقام دوم : امیر حسین جاودان  در وزن 80kgرده سنی جوانان

مقام دوم: محمد ملایی در وزن 80 kg رده سنی بزرگسالان

مقام دوم :مجید سالاری  در وزن +90 kg رده سنی بزرگسالان

مقام دوم: محمد جواد هاشمی  در وزن -50 kg رده سنی نوجوانان

مقام دوم: ابوالفضل شهبازی  در وزن -35 kg رده سنی نو جوانان

مقام سوم: فرشید رضا پور   در وزن -70 kg رده سنی بزرگسالان

مقام سوم :امیر توسلی  در وزن -50 kg رده سنی نو جوانان

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۳۹
مهسا حیدری