ورزش حاجی آباد

پایگاه اطلاع رسانی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی آباد (هرمزگان)

ورزش حاجی آباد

پایگاه اطلاع رسانی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی آباد (هرمزگان)

آخرین مطالب
نویسندگان
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۶ آبان ۹۷، ۱۰:۵۳ - حسین
    عالیه


پنجمین  جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان  با موضوع ازدواج آسان در شهرستان حاجی آباد با حضور  دانشور مدیر کل ورزش و جوانان استان واعضا ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار گردید .

 

 به گزارش روابط  عمومی اداره ورزش و جوانان  شهرستان حاجی آباد  پنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان  با موضوع ازدواج آسان با حضور دانشور مدیر کل ورزش و جوانان استان  و اعضا ستاد ساماندهی  امور جوانان شهرستان   سه شنبه مورخه 23 مرداد ماه در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

ابتدا ابراهیم ارشد رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و دبیر جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان  دستورکار جلسه را قرائت نمود.  در ادامه دانشور مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان با عرض تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه زهرا (س)بیان نمودند: ازدواج امری مقدس و مهم برای بقای جامعه و نسل  هاست که می تواند باعث حفظ اخلاقیات و ارزشهای والای انسانی شود ، الزام عملی به آسان گرفتن آن در بین خانواده ها بسیاری از مشکلات پیش روی جوانان را حل خواهد کرد بررسی سیره اهل بیت علیهم السلام در مورد ازدواج آسان و بیان آن ابتدا باید خود جوان باور کند که با تعلل و تأخیر انداختن ازدواج، نقد جوانی را از دست می دهد در اینجا وظیفه خانواده ها سوق دادن در جهت اهمیت فوق العاده به ازدواج فرزندان می باشد .

  سپس  اظهار نمودند : راه های اقتصادی به تنهایی ، توان حل کامل و به موقع مشکل ازدواج جوانان را ندارد و در نتیجه باید راهکارهای فرهنگی مورد توجه و عنایت ویژه مسئولین  قرار گیرد؛ چون در سایه تغییر فرهنگی،  می توان ازدواجی  آسان و موفق رقم زد..

ایشان  تصریح نمودند که بایستی همه عوامل دست به دست هم بدهند تا بطور رسمی ازدواج آسان به عنوان یک امر مهم و حیاتی برای داشتن یک جامعه سالم، سرزنده و پویا، از اولویت اصلی خانواده ها و جامعه محسوب شده و سرمایه گذاری مفید و مؤثر در این خصوص صورت گیرد..

سپس جهانگیری فرماندار شهرستان حاجی آباد با اشاره به موضوع ازدواج جوانان بیانات خود را با سخنی از رسول اکرم(ص)که می فرمایند: ((کسی که ازدواج کند، نصف دینش را حفظ کرده است))،  جوانان  به عنوان سرمایه های اجتماعی ،زمینه ساز و پاسخگویی تغییرات اجتماعی هستند و در فرایند توسعه از جایگاه مهمی برخوردارند .با توجه به اینکه جوانان از ظرفیت های جدی بالقوه فراوانی همانند تربیت پذیری ،مسئولیت پذیری و ... برخوردارند  لذا سهم بسیار بالایی در شکل دهی سرمایه انسانی و علمی دارند

. دراد امه سخنان خود  بیان نمودند : توجه به نیازهای جوانان خصوصا ازدواج یکی از پدیده های دوره جوانی است که می تواند بسترهای مناسب برای رشد و توسعه جامعه باشد .از آنجا که عمده ترین مشکلات و موانع ازدواج جوانان ،مسائل  فرهنگی ،اقتصادی و اجتماعی است . حل معضلات مربوط به ازدواج نیازمند جامع­نگری و توجه همه­جانبه به مشکلات ازدواج است. در حال حاضر داشتن شغل و مسکن، اغلب به عنوان شرط لازم برای انجام ازدواج شمرده می شود و این شرط عملاً مانع ازدواج بسیاری از جوانان می گردد؛ همچنین  اموری از قبیل بالا بودن هزینه تشریفات ازدواج و مراسم عروسی و بسیاری از مشکلات فرهنگی که با فرهنگ­سازی و آموزش و مشاوره نیز قابل حل و فصل است. ، همچنین ایشان خواستار   حضور دستگاههای مختلف جامعه برای تشویق جوانان به ازدواج آسان که  اولویت اصلی جوانان می باشد شدند ..


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۴
مهسا حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی