ورزش حاجی آباد

پایگاه اطلاع رسانی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی آباد (هرمزگان)

ورزش حاجی آباد

پایگاه اطلاع رسانی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی آباد (هرمزگان)

آخرین مطالب
نویسندگان
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۶ آبان ۹۷، ۱۰:۵۳ - حسین
    عالیه


کارگاه آموزشی تغذیه در ورزش  ویژه  بانوان ورزشکار در شهرستان حاجی آباد بمناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (س)  برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان حاجی آباد، کارگاه آموزشی تغذیه در ورزش ویژه بانوان ورزشکار بمناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (س) به همت اداره ورزش و جوانان با همکاری کانون والیبال عفاف  یک شنبه 21 مرداد ماه با شرکت 120نفر از بانوان ورزشکار در رده های سنی مختلف  با مباحث علم تغذیه و تاثیرات تغذیه در ورزش  توسط سلیمانی کارشناس ارشد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان با هدف تغذیه مناسب  و مفید کلید موفقیت در ورزش میباشد ، در سالن ورزشی  خانه ایروبیک  مجموعه ورزشی انقلاب این شهرستان برگزار گردید.

سلیمانی  مدرس شبکه بهداشت و درمان شهرستان  ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (س)  خدمت حاضرین، در کارگاه آموزشی  تغذیه افزود: تغذیه مناسب  و مفید کلید موفقیت در ورزش میباشد ، اگر ورزش جزئی از زندگی شما است، چه به طور تفریحی چه بصورت حرفه ای، بدن شما نیازمند سوخت مناسب برای انجام دادن حرکات ورزشی است. یک رژیم غذایی سالم که شامل مقدار مناسب ویتامین ها و مواد معدنی ومغذی می باشد و رابطه ویتامین ها با فعالیت های ورزشی از نقش کربوهیدراتها، چربیها و پروتئین ها در فعالیت های ورزشی جدا نیست. غذا انرژی بدن را تامین میکند و هرچه فعالیت بدن بیشتر باشد به انرژی بیشتری نیاز دارد و بهتر است ورزشکاران  فاصله مصرف غذا تا شروع تمرینات ورزشی کمتر از دو الی سه ساعت نباشد تا هضم و جذب مواد غذایی انجام گرفته باشد و خون به مقدار کافی در دسترس ماهیچه ها قرارگیرد، از نوشیدن آب زیاد یا آشامیدنی های بسیار سرد در خلال ورزش بپرهیزید ،  همچنین از نیم ساعت مانده به تمرین یا مسابقه تا یک ربع بعد از تمرین از صرف هر نوشیدنی خیلی سرد خودداری گردد، پس بعد از تمرینات و مسابقات تنها نوشیدنی مخصوصا آب میوه است.

وی با اشاره  به اینکه رژیم غذایی مناسب شرط لازم برای اثر بخشی ورزش میباشد و  انرژی از کالری موجود در منابع غذایی تامین میشود که ورزشکاران جدی و فعال نسبت به آنهایی که گاهی سرسری ورزش میکنند، به کالری و مایعات بیشتری نیاز دارند. باوجود اینکه نمیتوان یک رژیم غذایی را به همه توصیه کرد اما در تمام آنها نکات مشترکی وجود دارد.

در پایان این کارگاه آموزشی سوالاتی  کلیدی در رابطه با تاثیرات تغذیه در ورزش مطرح شد که با همکاری مدرس به آنان پاسخ داده شد..


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۲
مهسا حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی